A czasy nasze niespokojne

Historia dzieje się tu i teraz

Małopolska

Wieliczka

futermama

Futrzak wpadła na pomysł zwiedzenia kopalni w Wieliczce. Z Lanckorony do Wieliczki jechalismy bocznymi drogami przez małe miejscowości. Przez chwilę trafiliśmy na Zakopiankę...Zgroza ! Droga do Krakowa całkowicie zapchana. Prawie stoimy. Auto się zag... więcej

Kraków 4

Coraz bardziej podobją mi się te powietrzne przygody z fotografią ! A może by tak panoramę z ręki zrobić? Pomysł śmiały... Spróbuję... Lot nad miastem, 15-minutowy zaledwie szybko się kończy. No cóż - dalej na pieszo podążamy na Zamek. Spacer bulwram... więcej

Kraków 3

futermama

Przed nami Wzgórze Wawelskie z Katedrą i Zamkiem Królewskim , po prawej w oddali Stare Miasto i Kościół Mariacki, bliżej Kazimierz i Kościół na Skałce prawie pod nami. Alfa

Kraków 2

W Europie tylko kilka miast może się pochwalić taka atrakcją. Między innymi balony są w Sztokholmie i Paryżu. Niektórzy sprzeciwiają się tego typu atrakcjom. Ja jednak uważam że ten sposób zwiedzania Krakowa jest dobry tak samo jak każdy inny. Oczywi... więcej

futermama

Wyprawa do Krakowa zaowocowała mnóstwem wrażeń. Ale po kolei. Po śniadanku wybraliśmy się w drogę. Oczywiście omijając całkowicie Zakopiankę. Dojechaliśmy na Kazimierz i tu postawiliśmy samochód. Skierowalismy się do platformy widokowej wynoszonej do... więcej

Kalwaria Zebrzydowska

Będąc w Lanckoronie nie sposób w pierwszej kolejności wybrać się do Kalwarii Zebrzydowskiej. Wyszliśmy na szlak. Butki na nogach turystyczne. Zapał do pokonania trasy. Ale czy to wystarczy. Zagłębiamy się w las. Trasa staje się coraz trudniejsza do p... więcej

Lanckorona - Willa Tadeusz

futermama

Z Pieskowej Skały udaliśmy się bocznymi drogami przez Ojców do Lanckorony. W Ojcowie zatrzymaliśmy się tylko na chwilę przy kapliczce na wodzie. Resztę ciekawostek zostawiamy sobie na następną wizytę. Jedziemy dalej bocznymi drogami do Lanckorony. Om... więcej

Lanckorona - podróż sentymentalna

Pieskowa Skała Z każdą chwilą zbliżamy się do ścieżek, którymi chadzał Grechuta. A przed nami... Ocalić od zapomnienia... oglądając posłuchaj ... Droga o poranku wiedzie nas przez Jurę do Pieskowej Skały. A tu ...

Lanckorona - podróż sentymentalna 3

futermama

Ogrodzieniec Ruiny zamku w Ogrodzieńcu przyciągją swoim urokiem o każdej porze roku. Kiedyś można było wejść tu również o każdej porze dnia. Teraz jednak jest to obiekt zamknięty i udostępniany do zwiedzania za biletami. Szkoda, bo nad ranem, czy też... więcej

Lanckorona - podróż sentymentalna 1

Ogrodzieniec Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy... Tak więc wyprawę czas zacząć. Ku dniom, ku górom, ku słońcu i ku księżycu. Świt nas zastał w ruinach zamku w Ogrodzieńcu. A zamek przepięknie wygląda w promieniach wschodzącego słoń... więcej